Prostia omenească nu are limite, asta o știm cu toții. Dar prostia autorităților din România atinge culmi nemaintalnite până în prezent, adevărate recorduri absolute, de studiat în manualele de psihiatrie.

Nicio o secundă nu mi-a trecut prin cap că un documentar realizat de o televiziune privată din străinătate poate declanșa o isterie în rândul organelor statului român.

Pentru cei care nu cunosc cazul Sky-News, câteva detalii. O echipă de la această televiziune britanică particulară, precizez să fie bine înțeles, a filmat în România un reportaj în care se arată că trei concetățeni de-ai noștri fac trafic cu arme. Totul se petrece într-un sat uitat de lume iar documentarul îi prezintă pe aceștia lăudându-se cu arme de asalt pe care le-ar vinde, nu se știe cui.

Nu știm ce l-a determinat pe reporterul Stuart Ramsey să-și dea cu firma de ziarist în cap realizând o aberație de producție jurnalistică, falsă din start.
Cei trei din film, cum a rezultat mai târziu, erau doar niște vânători care, culmea, mai aveau și permise de port-armă pentru armele prezentate. Britanicul Ramsey a făcut o prostie dar n-a mers prea departe. Niciunde în reportajul lui nu rezultă că statul român ar ști sau ar proteja traficul de arme.

Că Ramsey era în criză de subiecte, asta am înțeles.

Ce urmează apoi este adevăratul spectacol, de această dată pus în scenă de autoritățile române. Ele au demontat falsul trafic de arme, ceea ce este corect. Ar fi putut chiar să-i amendeze pe cei trei români pseudo-traficanți și să notifice postul de televiziune respectiv. Dar au preferat să se umple de ridicol. I-au arestat pe cei trei pentru difuzare de informații false prin care au pus în pericol securitatea națională și au lansat urmărirea penală împotrivă echipei de ziariști britanici. Pe care au de gând să-i ancheteze printr-o comisie rogatorie.

CITEȘTE ȘI:  România, pe muchie de cuțit

Adică vor cere autorităților britanice să-i ancheteze pe ziariști iar dacă vor fi condamnați, eventual vor cere extrădarea. Nu degeaba Bulă s-a născut în România și nu în Anglia.

Întrebat insistent de către ziariștii români, ambasadorul Mării Britanii la București, Paul Brummel, a avut o intervenție de om sănătos. El spune că televiziunea Sky-News este o companie privată iar statul britanic nu are cum să intervină în politica editorială a acestui post. Mesajul lui ar fi trebuit să aprindă beculețul creierelor încinse de la București, să nu între într-o zonă a absurdului. Dacă reportajul ar fi apărut pe BBC, entitate patronată de guvernul englez, lucrurile ar fi stat puțin altfel dar nici acolo producțiile ziariștilor nu pot fi controlate.

Că să fiu și mai clar. Sky News este prin profil o televiziune gen Antena 3, în Anglia. Încearcă rating-ul prin senzațional. Să spunem că la Antena 3, unde s-au spus mii de aberații, Mihai Gadea ar afirma că regina Mării Britanii este de fapt un bărbat deghizat de 80 de ani în femeie. Că așa i-au transmis lui niște surse din Palatul Buckingam. În acest caz ce credeți că ar face procurorii din Anglia.

CITEȘTE ȘI:  PSD și-a mai dat jos un premier. Mihai Tudose a demisionat din fruntea guvernului

L-ar cere arestat pe Gadea pentru defăimarea reginei și atentat la securitatea națională a Angliei?

Vă pot băga mână în foc nu numai că n-ar pune în mișcare niciun fel de anchetă, dar nici măcar n-ar avea vreo luare de poziție. Cât timp afirmația lui Gadea nu este susținută de guvernul român, rămâne o treabă a postului privat Antena 3.

Acest lucru simplu nu l-au priceput capetele înfierbântate de la București.

Și ca să nu credem că prostia ar fi un monopol românesc, iată un exemplu de la prietenii noștri francezi. Pe plajele de la Nisa și Cannes s-au interzis burkini. O decizie a primăriilor locale. E treaba lor.

Dar zilele trecute polițiștii locali nu numai că au dat amenzi, așa cum scria la lege, dar au obligat femei să se dezbrace de respectivul costum.
Ori fi proști pe la București, dar nici cu francezii nu mi-e rușine.