Kremlinul s-a declarat indignat vineri de publicarea de către un ziar britanic a identităţii unor jurnalişti lucrând pentru un grup media oficial rus, urmat de dezvăluirea în Rusia a numelor unor jurnalişti de la BBC.

Sunday Times a publicat pe 23 decembrie un articol ce critică Sputnik ca servind interesele Kremlinului. Articolul este însoţit de fotografii şi nume ale jurnaliştilor ce lucrează în Marea Britanie pentru acest grup media rus internaţional, care a deschis un webradio în limba engleză cu sediul la Edinburgh, unii având nume vizibil britanice.

După această publicare, foarte comentată în Rusia, numele şi fotografiile jurnaliştilor ce lucrează la biroul din Moscova al BBC au fost difuzate joi pe mai multe site-uri ruseşti şi preluate de media pro-Kremlin, relatează France Presse citat de Agerpres.

„Ceea ce s-a făcut în Marea Britanie este absolut fără precedent şi nu respectă normele civilizate, regulile privind mass-media şi principiul libertăţii presei. Şi, mai grav, este o ameninţare directă la siguranţa persoanelor ce lucrează pentru acest grup media rus în Marea Britanie”, a comentat vineri purtătorul de cuvânt al Kremlinului Dmitri Peskov într-un briefing.

CITEȘTE ȘI:  Rusia îşi suspendă participarea la INF şi va dezvolta rachete hipersonice

Aceste declaraţii intervin în contextul tensiunilor puternice dintre Moscova şi Londra legate de mai multe cazuri, dintre care otrăvirea recentă a agentului dublu rus Serghei Skripal în Anglia.

Regulatorul de telecomunicaţii rus Roskomnadzor a anunţat săptămâna trecută că a început să ancheteze activităţile BBC în Rusia, ca răspuns la declaraţiile autorităţii britanice de reglementare a audiovizualului acuzând canalul rus RT că a încălcat regulile de imparţialitate.

Peskov a acuzat atunci BBC de „părtinire” în acoperirea evenimentelor legate în special de situaţia din Siria şi politica internă a Rusiei.

Ad